tobbund-nin-kolay-transit-merkezi-projesinin-ilk-ayagi-edirne-de-hayata-geciriyor-logbook-logistics

Orta Doğu Gerginlikleri Lojistik Şirketlerinin İlk Yarı Kârlarında Büyük Düşüşe Neden Oldu

Aralarında Dubai merkezli DP World’ün de olduğu lojistik şirketlerinin, İsrail-Hamas arasında Gazze’de devam eden savaşın Ortadoğu’da yarattığı gerginlik nedeniyle Kızıldeniz’deki nakliye aksaklıklarıyla boğuştuğu ve ilk yarı kârlarında yüzde 59’a varan düşüşler yaşandığı bildirildi. Gazze savaşında Filistinlilerle dayanışma içinde olduklarını söyleyen Yemenli Husi militanlarının, ekim ayından bu yana Kızıldeniz’de gerçekleştirdiği füze ve insansız hava aracı saldırıları, birçok okyanus nakliye şirketini gemilerinin rotasını Süveyş Kanalı’ndan Afrika’nın güney ucundaki Ümit Burnu’na doğru değiştirmek zorunda bıraktı.

Analistler, Körfez’deki limanlar gibi Orta Doğu limanlarının, gemilerin Afrika’nın etrafında dolaşması nedeniyle aktarma trafiğinden mahrum kaldığını belirtiyor. DP World, şirket sahiplerine ait toplam kârın 30 Haziran’a kadar geçen altı ayda 265 milyon dolar olduğunu, bunun bir yıl öncesine göre 651 milyon dolar daha az olduğunu ve operasyonlarının Kızıldeniz’deki aksaklıklardan “kısmen etkilendiğini” açıkladı.

Şirketin lojistik, limanlar ve terminaller bölümlerinin katkısıyla gelir %3,3 artarak 9,34 milyar dolara yükselirken, konsolide konteyner hacimleri yıllık bazda %3,7 arttı. Britanya’dan Peru’ya kadar limanları yöneten DP World, depolama ve lojistik parkları da işletiyor. Şirketin lojistik işinden elde ettiği gelir %2 düşerken, denizcilik hizmetlerinde altı aylık gelirde %4,1 düşüş görüldü.