Adres
Çınarlı Mh. 1587 Sk. No:2 D:1401
Ater Tower
Konak/İZMİR
Son yıllarda, özellikle ticari rotaların yeniden dizayn edilmesi üzerine süper güçlerin büyük bir mücadele verdiğini görüyoruz. Asya’dan Amerika kıtasına kadar, özellikle Çin’de üretilen ürünler olmak üzere, Asya pazarının Avrupa ve Amerika pazarlarına erişiminin farklı rotalar üzerinden gerçekleşmesi hedefleniyor. Bu bağlamda öne çıkan rotalara — Trans-Caspian, Arctic Route, IMEC — yeni bir koridor ekleniyor: “Biyookyanus Koridoru”.
Girişim, Çin Devlet Başkanı Xi Jinping’in Brezilya’ya yaptığı resmi ziyaret sırasında, geçen Kasım ayında imzalanan stratejik anlaşmaların bir parçasıdır. Brezilya’yı Peru’nun Pasifik kıyısına bağlayan bir kara yolunun oluşturulması, bu anlaşmaların temel bir ayağını oluşturuyor. Ulaştırma Bakanlığı da dahil olmak üzere Çin hükümetinin üyeleri ve devlete ait China State Railway Group temsilcileri, yedi günlük bir ziyaret için 11 Nisan’da Brezilya’ya gitti.

Ülkenin orta batı ve kuzey bölgelerini gezerek Mato Grosso, Goiás, Rondônia ve Acre gibi eyaletlerdeki ulaşım projelerini incelediler ve yol, demir yolu ve su yolu altyapısındaki yatırım fırsatlarını değerlendirdikleri öğrenildi.
Ziyaretin temel amacı, Brezilya’yı Peru’nun Chancay mega limanı üzerinden Pasifik Okyanusu’na bağlayan kıtalararası bir demiryolu koridoru olan Brezilya–Peru Biyookyanus Koridoru’nun uygulanabilirliğini incelemek olarak bildirildi.
2014’te önerilen orijinal Biyookyanus Koridoru, Brezilya’daki endüstriyel merkezleri Şili’deki limanlara bağlamayı amaçlıyordu. Ancak Brezilya ve Peru federal otoyollarını birbirine bağlayan Pasifik Otoyolu gibi altyapıdaki değişiklikler ve değişen bölgesel ticaret dinamikleri, orijinal rotanın gözden geçirilmesini gerektirdi.
